Cikkek : Amg vrod t ,mris ketten vagytok! |
Amg vrod t ,mris ketten vagytok!
Hoxa portl 2012.04.27. 16:29
„Aki a hzassg s a gyermek mellett dnt, annak tudni a kell, mekkora felelssget vllal.
A gyermek olyan kincs, amelyet ugyancsak jl kell rizni.” /Mria Treben/
Az let nem a szletssel kezddik. A szlknek figyelembe kell venni a termszet trvnyeit, ha a fejlds vonaltl nem akarnak elszakadni.
A fogantatstl kezdve nagyon sok mlik az anyn, amit a szletend baba fejldse, rdekben meg kell tennie. Az letlehetsgek korai biztostsa, a magzat fejldse az anya gondolataiban, tetteiben van. A szletend j letnek az let teljes fldi fejldst kell vgiglnie a 280 nap alatt az egysejttl az embervilg sszes formin keresztl, s ezt az anya tudatnak kvetnie kell. Ez alatt a 9 hnap alatt minden megismtldik amit a Teremts ltrehozott az let fldi fejldse sorn. Az esetleges hibs cselekedetek, beavatkozsok a termszet eme rendjbe a trzsfejlds bizonyos szakaszait megzavarhatjk, melynek eredmnye biolgiai s szellemi torzuls egyarnt lehet. Ebben ll az anyk mrhetetlen felelssge.
Nagyon nagy az anyk felelssge
A baba fejldse a fogantatskor megkezddik. Ltnek minden fzisban kapcsolatban ll az anyval, mgpedig egy megszakts nlkli, folyamatos biolgiai s szellemi kapcsolatban, melynek tkletes harmniban kell lennie az egsz gyermekkor alatt. Ilyenkor a gyermek mg az anya aurjn bell l. A magzat a szli kzlseket felfogja s visszaigazolja. Hihetetlennek tnik, de sok esettel igazolhat.
Az anynak az „ldott llapot” egsz folyamatt nem egyszeren szemllni kell, hanem tudatosan tlni. A fogamzs pillanattl – st elbb – az anynak tudnia kell, hogy letmdja, gondolatai, minden rezdlse a magzatra dnt befolyst gyakorolnak.
A vrands idszakot hrom szakaszra lehet bontani, nagyjbl harmadokra:
- az els hrom hnapban fknt a szletend gyermek lelki-szellemi adottsgai fejldnek,
- a msodik harmadban a szellemi-morlis szervezetsge alakul ki,
- a harmadik harmadban a szellem irnytsval alakul ki a helyes testi szervezetsg.
Megdlt az az vszzados vlekeds, hogy a baba „tiszta lappal szletik”, amire az let vsi r a nyomokat. Olvashattunk mr arrl, hogy a zene, hatssal van az anyamhben fejld magzatra, aki nemcsak jelzi, hogy „veszi az adst”, hanem jl rzkelheten klnbsget tesz a lgy, megnyugtat dallamok s a durvbb hangzs zene kztt.
Bizonytottnak szmt tudomnyos eredmnyek tanstjk, hogy az anyamhben fejld magzatnak – fknt az anyn keresztl rkez informcikbl – tudomsa van a vilgrl.
Kutatsok eredmnyei alapjn lltjk a szakemberek, hogy valamennyi, ksbb jelentkez zavar az anya-magzat kapcsolatban gykerezik. A magzatot rt hatsok ugyanis jelentsen befolysoljk leend letnek minsgt, a ksbbi anya- gyermek viszonyt.
Raffai Jen pszicholgus lltja, ma mr tisztzott, hogy az anya fiziolgiai, fizikai, pszichs adottsgai, szocilis krlmnyei s kapcsolatrendszere hogyan befolysolja a szletend gyermek leteslyeit. A pszichoanalzis az rzetek kzvettst tartja az anya s gyermeke kztti kommunikci nyelvezetnek; amennyiben az anya kpes megrteni a magzattl rkez jelzseket, a fejlds alatt a verblistl eltr, de taln annl mlyebb dialgusok is ltrejhetnek.
A neurolgusok szerint „Emberke” mr a Mama hasban megtanul reaglni, s ezt a tudst tviszi majd a megszletse utni letbe. Ezt hvjk „msolmechanizmusnak”.
Ha beszlnek hozz, partnerknt kezelik, akkor ez serkenti t, sok nvekedsi s fejldsi folyamatot indt el nla.
A pszicholgusok s a kutatk mr rgta tudjk, hogy jval azeltt, mieltt megpillantannk a napvilgot, rengeteg tapasztalatot szerznk.
|